Powered By Blogger

torsdag 19 december 2013

Räknar ner

Sista gången på ett tag som klockan ringer 06.08 och tvingar mig upp ur den sköna sängvärmen. En dag kvar att jobba, sen går vi all in på julledigheten! Trött mamma och trötta barn idag.. 

Idag är ambitionen att göra följande:

• Köpa julmat. Listan är otäckt lång och det ska införskaffas sill, ostar, skinka, revben, pastejer, julmust och ungefär 234 saker till. 

• Arbeta mig igenom tvättberget av rena kläder och sortera in i garderober och packa det som ska med till landet. Para strumpor är ett måste. Fi fan.

• Julfika med kollegorna på jobbet. Regionchefen har lovat att bjuda på nåt extra gott. Han brukar inte göra mig besviken. 

• Boka klipptid till Majas lugg. Det är ju kul om ungen ser jultomten när han behagar dyka upp. 

• Lyssna minst tio gånger på när Petra Marklund och Magnus Karlsson sjunger Fix you i musikhjälpen. Det är ta mig tusan det bästa jag hört på länge!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar