Powered By Blogger

måndag 9 december 2013

En helg i december

Helgen har precis passerat och det är monday morning all over again. Bara att bita ihop och tänka på den stundande julledigheten. Jesus Christ så skönt det ska bli! 

Helgen då? Jo, tack den har varit bra! Klarade ut mitt jobbuppdrag i fredags, cheferna verkade nöjda, och jag var hyfsat nöjd med min prestation. Slet dock sönder mina strumpbyxor på vägen dit och hade en "bad-hairday" men rutinerad som man är hade jag både nya strumpisar och torrschampo i handväskan. Och för övrigt var den nog varken mina ben eller mitt hår som var i fokus. Mer det jag pratade om. Utgår jag ifrån. 

Fredagsmys och På spåret förstås fick inleda helgen. Ostbågar, rödvin och somna i soffan. Ni känner nog till konceptet. 

I lördags jobbade min käre sambo och jag och görlsen fick roa oss på egen hand. En morgonfika på favohaket "Tannefors hembageri" och lite skönt lunchhäng med mormor och morfar. Söndagen spenderades på Flygvapenmuseet. Till min sambos och barnens stora förtjusning. Själv blir jag marginellt upphetsad av rostiga flygplansdelar. Men maten i resturangen var superb, Wallenbergare är ju helt enkelt svingott! 

Nu är det hög tid att ta tag i veckan. På återhörande gott folk. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar