Powered By Blogger

tisdag 31 december 2013

Nytt år

Då var det dags. Att sätta punkt för 2013 och kliva in i 2014. Ett nytt år med nya möjligheter och utmaningar. Jag gillar känslan av nystart, att få kliva in i något orört och ograverat. 

Jag avger sällan nyårslöften, men inför det nya året har jag bestämt mig för några saker jag ska försöka bli bättre på: 

• Jag ska njuta mer i stunden. Inte hela tiden ha blicken riktad framåt och tänka "imorgon", "om en vecka" eller "i sommar". Nej, jag ska njuta av det som finns omkring mig just nu, barnens skratt, en sovmorgon, en stor kopp nybryggt kaffe eller ett lyckat möte på jobbet. Morgondagen kommer ändå. 

• Jag ska spendera mindre tid på sociala medier och umgås med människor jag tycker om i verkliga livet istället. Facebook, Instagram, Twitter och bloggar i all ära, men att "hänga" i IRL är ju att uppleva livet på riktigt. Jag ska stänga av mobilen, gömma I-paden och ladda ur datorn. Iallafall oftare än jag gör idag. 

• Jag ska göra mer av det JAG verkligen vill och mindre av det andra förväntar sig av mig. Jag ska bli bättre på att säga nej,  bättre på att följa min magkänsla och bättre på att klappa mig själv på axeln. Livet är ingen tävling och att göra sitt bästa är gott nog, såväl på jobbet som i föräldrarollen. Att våga lita på det är en stor utmaning för mig. 

2014 knackar snart på. Låt oss göra det till ett grymt bra år! 

Gott nytt år allesammans! 



1 kommentar:

  1. Jag ska hjälpa och göra mer för välgörenhet!
    Mys och njut av dagen!
    Kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera