Powered By Blogger

måndag 30 december 2013

Gräsänka

Patric drog i ottan för att ge sig ut och jaga bock och bäver (typ) och jag och kidsen passade på att ta sovmorgon fram till klockan 09.00. 

Efter en soft morgon försökte jag städa huset samtidigt som barnen hade en playdate här. Fullt ös, och i samma takt som jag städade undan, plockade barnen fram nya spel, pussel, utklädningskläder and so on.. Efter lunch styrdes det upp en ny playdate åt Maja hos kompisen Lovisa och Moa fick åka och mysa med mormor medan jag tog en sväng till gymet. 

Herre Gud vilket kaos det var på Ekholmens Centrums parkering. Folk var som galna i sin jakt på en ledig p-plats. Okända människor stod typ och High-fiva varandra när bilen parkerats. Jag vill inte ens fundera på hur långa köerna var på Systembolaget... 

Träningen gick enligt plan, det sved ordentligt i både lungor och ben och jag peppade med en ny skön spellista. Rätt musik=ett måste! 

Nu har jag varit och bränt halva lönen på mat och fyllt kylen eftersom vi väntas gäster ikväll. Det vankas finbesök från Stockholm minsann, sweet! Snart 2014! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar