Powered By Blogger

onsdag 9 augusti 2017

Tips från husmodern

Men hallå; hur har jag kunnat missa bananpannkakor? Jag är ju ändå lite av en gymbrud och enligt säkra källor är detta recept lika gammalt som runskriften och gamla testamentet i gymkretsar. 

Hur enkelt? Två ingredienser och du har en vettig frukost eller mellis. Mosa en banan, vispa ihop med tre ägg -Klart! Vill du lyxa till det slänger du ner lite vaniljpulver, men icke nödvändigt. 

Låt smeten stå några minuter. Stek pannkakorna i kokosolja. Snåla inte. Toppa med vad du har hemma, idag kröntes mina godingar med vaniljkvarg, nektarin, kanel, chashewnötter och mandlar. Testa vet ja! 

Lite socker också. För det var jag värd. 

Middag och kusinhäng har annars förgyllt denna dag. Jag och kidsen bjöds på pulled pork och blöta pussar. Helt klart en bättre onsdag. Bortsett från min armhåla då. AJ! På riktigt, aj. 

Gulligast i kommunen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar