Powered By Blogger

torsdag 24 augusti 2017

Moget

Tre saker från denna torsdag som gör mig till en mogen kvinna;

Jag bar knytblus på jobbet. Ni vet plagget som är överepresenterat i alla dambutiker. Kände mig vuxen och lite som om jag jobbade på bank. 


Jag lyssnade på P1 hela vägen mellan Linköping och Norrköping. Och det mina vänner händer allt oftare -inte bara idag alltså. Jag mår fysiskt dåligt av att lyssna på reklamradiostationer, fixar inte ett flamsigt RIX FM eller Mix Megapol. P3 kan funka i lagom dos, men måste jag välja är P1 alltid mitt förstahandsval. Moget värre. 

Jag fick ont i höften när jag plågade mig igenom en WOD som min vän Elin inspirerat mig att testa. Ont i höften? Är det inte sånt som drabbar män över 85 år? Dom får remiss till Motala lasarett, opererar in en ny höftled i hårdplast och är efter ett par veckor redo att spela boule igen. Fy. Vägrar byta burpees mot boule. 

Kass höft, bra linne. Älskar Under Armour. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar