Powered By Blogger

tisdag 7 mars 2017

Dagens

Dagens största längtan; 
VÅR! Ge mig vår! Nu. Rensopade cykelvägar och fågelkvitter byttes ut mot ett fucking snökaos. På ett ögonblick. Och jag blir alltid lika deppig av dessa bakslag. Orkar. Inte.

Dagens godaste; 
Hjortfärsbiff med rostad sötpotatis till middag. Och såsen hade jag kunna dricka direkt ur kannan. My god. Han kan min man. 

Dagens jobbigaste 1;
Assault biken som jag fick plågas på under dagens crossfitpass. Den såg oskyldig ut, men var ett monster. DEN mjölksyran. Bortsett från mjölksyran var det dock extremt kul att testa på Crossfit highway. Jag har många vänner som ör CF-bitna. Jag förstår varför! 

Mördarhojen 

Dagens jobbigaste 2;
Att jag var en millisekund ifrån att köra i diket. Det var snorhalt och i en rondell var det sjukt nära avåkning. Och allt jag lärt mig på körskolan, om att köra som man har ett ägg under bromsen, var som bortblåst. Jag pumpbromsade i panik. Helt blockerad med puls på 180. Jag funkar verkligen bra i pressade situationer. Verkligen bra. 

Dagens finaste;
Armbandet som mini pärlat åt mig. "du har verkat stressad sista tiden mamma, jag tänkte att du behövde nåt fint". Dog lite. Och tänkte att jag måste stressa av. 


Dagens sötaste;
Hundvalpen tappade två mjölktänder idag. Undra om tandfen måste blandas in? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar