Powered By Blogger

lördag 25 juni 2016

Tropisk värme

Herregud. Vilken hetta. Dagar som denna är man ju rätt nöjd att vi har AC på landet. Vi kan liksom trycka ner temperaturen till typ 17 grader i det gamla torpet. Svinbra! 

Dagen började med saftig sovmorgon för hela högen. Kusin Erik, som är 13 år, är här och hälsar på, och vi verkar ha tagit över hans tonårsmanér, frukost klockan 10.30 liksom. Frulle som dessutom var ett plättberg med sylt och grädde. Är det midsommardag så är det. 

Framåt lunch dök barnens farfar med sambo upp. Det grillades älg, åts jordgubbstårta och svettades under parasollet. Dessutom styrde jaktledaren upp nån form av prickskyttetävling, jag höll mig utanför detta. Har inte riktigt förstått fascinationen med vapen och ammunition. 

Kvällen har sedan spenderats i Mäseln. Bad av barn, bad av vuxna, bad av sibirisk hund med universums tjockaste päls. Stackars ryssen, hon jublar inte över den tropiska hettan direkt. Och i sjön är det lätt 25 grader, till och med jag, badkrukan numero uno, badar med nöje. 

Jag avrundade denna midsommardag med att löpa intervaller i kvällssolen. 400 meter x 10. Fyra kilometer tänker ni, gud vad lätt och gud vad kort. 4 kilometer mjölksyra tänker jag. Jag hyser hatkärlek till intervallpass. Gött att få pressa upp pulsen så att blodådrorna i pannan pulserar ibland. Gött att få sjunka ner i soffan med en skål grillchips efteråt. 

Semesterkänsla i systemet. Gillas. Men jag måste orka upploppet också, några intervaller kvar. Sen jäklar. 



Visst ser jag ut att njuta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar