Powered By Blogger

måndag 6 juni 2016

Högt och lågt

Ögoninflammationen från hell alltså. Mitt barn har blodröda ögonvitor och det rinner var ur båda ögonen. Stackars. Inatt har Patric baddat igenklistrade ögon en gång varannan timme och lugnat det lilla livet om att hon inte är blind. 

Mini och jag delade säng och barntäcken inatt och tog sovmorgon till 09.30. Lyxigt värre. Halva familjen hade en bra natt. Halva familjen baddade, torkade och tröstade. Kärlek. 

Gjort en utflykt till Norrköping. Lekt i Stadsparken och ätit glass i rhododendrondalen. Vackert. 

Köpt obegripliga reservdelar. Bogserat en bil. För första och förhoppningsvis sista gången i mitt liv. Slet förstås av linan, då jag var lite väl het på gasen. 

Instruerat ett pass spinning. Svettats brutalt. Imponerats av starka kunder. Blivit peppad av ny musik.  

Packat en övernattningsväska. Imorgon åker jag visst till Göteborg. Och kan inte ta VAB. Känslan av otillräcklighet borrar sig in.  

Och grattis Sverige på din dag. Älskade, älskade land. 

Norrköping. En del av ett vackert Sverige. 

Svett och mascara i skön harmoni över hela linnet. 

Det går bra nu. Fan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar