Powered By Blogger

lördag 18 juni 2016

Lördag hos oss

Ja. Vi kör på. Ett steg fram och två tillbaka. Patric är fortfarande inlagd, njur- och blodvärden ser bättre ut, men tveksamt om han mår så himla mycket bättre.. Ont. Trött. Illamående. Stackarn. Det är inte partystämning där uppe på sjukan direkt. Droppställningar, blå nattskjortor och doften av desinficering. Puh. 

Mamma och pappa tog kidsen på utflykt till Länsmuseet och bjöd på kebablunch medan jag hängde på kirurgen i förmiddags. Mycket nöjda barn! Vi tog även en tur till Valla i eftermiddags, matade några trötta getter och flydde undan regnet. Det gäller att sysselsätta sig, men ändå vara nära sjukhuset. 

Jag har även skärpt till mig på matfronten, fil och müsli till lunch förvisso, men till middag styrde jag upp fiskpinnar och potatismos. Hemgjort, inte pulver alltså. Just sayin. Närmar mig Gordon Ramsey med stormsteg. 

Barnen fixade spa åt mig ikväll, tyckte tydligen jag såg trött och sliten ut. 7 centimeter tjocka gurkskivor på ögonen och fötterna insmorda med handkräm. Fina ungar. 

Länsmuseet. Utklädnad -en favorit.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar