Powered By Blogger

lördag 11 juni 2016

Trång upplevelse

Idag tog vi en spontan utflykt till Trollegater. Jag var där för sisådär 27 år sedan och mindes det som en ytterst spännande upplevelse. Och spännande var det även idag. For sure. 

Trollegater är alltså grottor som bildades på istiden och som man nu kan klättra ner och runt i -den största grottan som vi var nere i idag var 110 m lång. Och satans trång. Paniken var rätt nära för den här 37 åriga morsan. Mörkt, fuktigt och trångt. Just sayin. Och när ficklampan helt plötsligt slocknade fick jag djupandas för att inte freaka. Om jag var glad när vi kom upp ur mörkret? Oh ja. Dessutom hade jag svintajta jeans på mig, vilket inte gjorde mig helt smidig när jag kravlade runt i grottgångarna. Barnen däremot var hur coola som helst. 

Rekommendation på detta utflyktsmål om ni har coola kids och inte själva lider av klaustrofobi. 

Efter grotturen blev det lunch på Kisa Värdhus. Järpar med gräddsås och rårörda lingon. Och rabarberkompott till efterrätt. Rejäl husmanskost. Mycket gott. Bra roadtrip! 

Sen körde vi familjekväll på gymmet. Jag hade fokus på tunga marklyft och ungarna byggde en bana och tränade dans. Alla inblandade var således nöjda och glada!

Ner i hålet lilla vän
Järpar i anrik miljö
Banbygge
Selfie. Ungarna vägrar konsekvent plåta morsan -TRÅKIGT. Tycker dom allså. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar