Powered By Blogger

lördag 26 mars 2016

Påskafton

Typiskt excellent påskafton! Tack livet! 

Det har ätits påsklunch med hela familjen ute på landet. Min käre sambo hade lagt in sill, gravat lax, rullat köttbullar av vildsvin, slagit ihop citronmajonäs och marinerat revben i ingefära och honung. Bland annat. Själv styrde jag upp påskriset och bakade ett bröd. Lite mer lagom ambitionsnivå. Och min käre pappa hade fixat tiramisu till kaffet -bästa desserten alla kategorier! Om vi blev mätta? Jorå. 

Utöver svullande av påskmat letades det även påskägg i trädgården och spelades ett svinkul sällskapsspel. Jag är revanschlysten -say no more. 

När gästerna åkt hem körde vi röj i trädgården. Patric eldade skräp, barnen hoppade studsmatta och gungade och jag tränade. Ett gäng löpintervaller och ett pass i TRX-banden. Grymt skönt. 

Och, våren är fasen på väg. Ikväll fick jag feeling när jag hörde fågelkvitter och såg små knubbiga snödroppar i trädgården. Halleluja! Som jag längtat! 


Koncentrationsnivån och fokuset är totalt. Sällskapsspel på liv och död. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar