Powered By Blogger

torsdag 31 mars 2016

Finlunch

Idag har jag fått äta halloumi, quinoa och grillade grönsaker ihop med den här lilla sötsaken. Låt mig presentera Helmer, 5 veckor gammal. Så fin! Min livmoder vrålade "gå hem och producera barn, snart är loppet kört". Åh dessa små fingrar, mjuka huvuden och pluttiga näsor -jag blir helt kär. 

Dessutom var det extremt mysigt att träffa Helmers mamma, som är min kollega Emma. Hon var sjukt fräsch, trots en nyföding och en förlossning för 5 veckor sen. Snygg i håret, fräscha kläder och strålande vacker. Själv vill jag minnas att jag såsade runt i Patrics gamla mysbrallor och med otvättat hår dom första månaderna. Gärna kompletterat med en mjölkspya på axeln. Pigg och fräsch var väl inte direkt mitt ledord. 

Nåväl, årets första utomhuslunch mot en solig vägg i trädgårdsföreningen med fint sällskap var grymt. Tropikhuset har bytt ägare, och det märktes, vällagad mat och fräsch salladsbuffé. Gillas! 

Nä, nu ska jag kamma barn. Det går löss både på dagis och i skolan och det är order på daglig luskamning. Hoppas vi slipper dom små krypen. Fick ett sms från Majas klasskompis mamma och där var hela familjen drabbad, inklusive föräldrarna. Mardröm. Riktigt mardröm. 

Lilla H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar