Powered By Blogger

måndag 14 mars 2016

Curry

Ibland alltså. Man går upp i ottan, sitter i intensivt möte, presenterar myndighetens preventionsarbete, har processledning, tar en huvudvärkstablett, swishar hem på X2000 och möts av två söta, men väldigt utsvultna barn och man bara: VAD ska vi äta ikväll? Mc Donalds? Havregrynsgröt? Knäckemackor? Det måste gå fort. Satans fort, barnen är redo att shotta en tub chokladsås och snorta kokos för att stilla sin avgrundsdjupa hunger. 

Så tar jag mig i kragen. Krafsar igenom kylskåpet. Hittar lite gammalt och lite nytt. Svänger ihop nån random kycklinggryta och kokar nudlar. OCH lägger upp två sorters grönsaker på tallriken. Okej, morot är en rotsak, men hey, ge mig lite credd. 

Barnen är nöjda. Glufsar och berömmer. Och jag är också nöjd. Känner mig som årets mästerkock. Och Leila Lindholm. Och faktiskt lite som mat-Tina också. 

Synd att jag fick curry på kavajen, men det kan jag leva med. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar