Powered By Blogger

tisdag 29 mars 2016

Dinner with friends

Idag fick jag med mig fyra barn hem från skola och fritids. Moa fick med sig kompisen Alva och Maja hade med sig polaren Doris hem. Jag transformerades från trött kontorsråtta till supermorsa som stekte fisk (till vegetarianen), kyckling åt dom andra, gjorde potatismos och hackade grönsaker. 

Det blev en lagom rörig och kacklig middag där mjölk spilldes ut, kyckling hamnade i knät och vissa kritiska synpunkter framfördes mot min omsorgsfullt vispade mos "det smakar inte som mammas". Ok. Så mycket supermorsa är visst jag. Men mysigt hade vi. 


Annars då? Pärlor i öronen och sidenscarf. När f-n blev jag 75 år och klädd som en yberklasstant på Östermalm? Jag måste bli mer gangsta eller fjortis. Pronto. Det här duger inte. 


3 kommentarer:

  1. Du lät grymt proffsig idag i telefon �� Beror nog på kontorsklädsen ��
    Tack!
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Hade troligtvis min "jobbröst". Jag har tydligen en sån hävdar säkra källor:-) Kran

      Radera