Powered By Blogger

söndag 6 mars 2016

Krympt

Hejdå semester. Hej vardag. Och så här glad blir man av att upptäcka att min käre sambo valt att hänga upp mina sunkiga hm-mysbyxor på tork, fint och ordentligt på en galje, men slängt in min favorit-lammullströja i torktumlaren. Hur f-n tänkte han där? Just nu passar den möjligen 5-åringen i familjen. Crap! 

Packa gympapåsar, bli påmind om studiedagar, leta fram jobbgrejer och tvätta två ton tvätt. Hallå, är det ingen som kommer och städar? Har ju vant mig vid att lägga mig i välbäddad säng och gå på rena golv?! 

Och i all förvirring hade jag visst även missat att mitt bodypump-pass inte var bortbytt och jag fick såldes kasta mig från flygplatsen till gymmet och riva av en full klass. Hujedamig. En sak är säker, man blir inte vrålstark av Sangria, glass och frasiga baguetter. 

Och hemmet ser just nu ut som en krigszon. Resväskor, cavaflaskor, boardingkort, post, flip-flops, hundhår och leksaker hög och lågt. Cleaning-lady, kom hit och hjälp oss upp ur träsket. Semester, jag saknar dig redan! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar