Powered By Blogger

fredag 4 mars 2016

Inte än

Ja. Jag lever. I allra högsta grad. Och semestern rullar på i oerhört skön och stilla lunk. 

Sova länge. Äta frulle på balkongen. Ta en morgonpromenad. Bada. Läsa bok. Imponeras av mina tjejer som båda har lärt sig simma på denna semester och således kastat armpuffarna all världens väg. Dricka kaffe. Käka glass. Ta en tur till Mercadonan och köpa kanariska tomater och cava. Löpa en sväng längs havet. Landa på balkongen. Njuta. Njuta. Njuta. 

Ryktet säger 2 plusgrader och regn i Sverige. Jag tänker spontant "låt oss stanna en vecka till". Jag är inte färdig än. Jag vill inte byta ut solklänningarna mot bävernylonoveraller och ljumma kvällar på balkongen mot spöregn i nacken. Inte riktigt än. 

Utsikt på morgonpromenaden 

Om mina knän gillar löpning? Nä. Om psyket gillar löpning? Oh yes. 

Och vissa i familjen tränar på det här sättet. Hårt. 

Simborgarmärket inom räckhåll 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar