Powered By Blogger

söndag 30 april 2017

Valborg

Typiskt skön Valborg. Ingen stress till nån brasa, utan bara hänga runt på landet. Skjuta pilbåge, hoppa studsmatta och dricka kaffe i överdrivet stor mängd. 

Jag tog en löptur med det ryska lokomotivet, träningsvärken från i lördags var inte nådig, så min plan var löpning i lugnt tempo. Ryssen hade dock en helt annan agenda och jag hade galet bra draghjälp hela vägen. Dessutom kompletterades löprundan med ett dopp i en iskall skogsbäck, just det momentet kändes inte helt klockrent. 

På eftermiddagen kom lillasyster med familj ut till landet. Bästa hänget. Framåt kvällen grillades en älg som toppades med två sorters bearnaise, sötpotatispommes, potatisgratäng och grillade majskolvar. Grand final blev årets första rabarberpaj med vaniljsås. Löjligt gott! 

Jag känner mig kolhydratladdad för kvällens två pass som ska instrueras på gymmet. Rabarberpaj och bearnaise i varje ben och dom explosiva upphoppen kommer vara högre och spänstigare än nånsin. Ähhh, hoppas jag. 

Ut och demonstrera med er, det är ju ändå 1 maj! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar