Powered By Blogger

fredag 21 april 2017

Kärlek och stök

Fredag. Ta mig tusan. Och jag vaknade för första gången på en vecka med en hals som kändes hyfsat okej. Dock har en tung huvudvärk byggt bo i mitt huvud och jag misstänker att det har nånting med bihålorna att göra. Alltså jag har ju en imponerade snorproduktion, men risken är nu att det har tjorvat ihop sig och blivit nån form av stockning i bihålorna. Jag fortsätter knarka nässpray och tugga värktabletter, så får vi se om det ger med sig. 

Fredag som sagt och jag kom på i elfte timmen att mini skulle ha med sig dagstidningar och fem böcker till "bokbytardagen" idag. Fick rafsa ihop nåt i panik, och det återstår att se vilken stackars förskoleklass-elev som tvingas byta till sig en kokbok på temat "bästa Lchf-maten". Men hey, jag lyckades iallafall få fyra böcker av fem att vara barnvänliga. 

Storstruten hade författat ett kärleksbrev till Konrad, som hon har en crush på, och det skulle med största vördnad packas ner i skolväskan. Mitt i morgonstressen skulle denna ritual genomföras med stor precision. Och det verkar som att känslorna är besvarade. "Igår på mysmelliset åt inte jag och Konrad något, vi dansade tryckare i hörnet istället". Jo, det ska börjas i tid. 

Och ikväll ska mini på kalas hos sin tilltänkta man Alfred. Dom har redan planerat att ta pick och pack och flytta till Göteborg när tiden är mogen. Närheten till Liseberg var tydligen det tyngst vägande skälet. Som sagt, det ska börjas i tid.

Annars då? Huset är ett kaos. Som vanligt. Kolla bakgrunden liksom. Jobbkavajer, risiga påskris, pyssel, kakburkar, hundkoppel, ren tvätt och jobbpapper i skön harmoni. Som klippt och skuret för att få vara med i nåt glassigt inredningsmagasin. Frågor på det? 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar