Powered By Blogger

onsdag 19 april 2017

Puss och snor

Stockholm tur och retur idag. Stockholm tur och retur imorgon. Åh vad jag älskar att hänga med SJ. 

Jag övervägde en natt på hotell, men kände att det skulle vara total misär att ligga ensam med min söndersnutna näsa på Scandic Klara och längta hem. I vanliga fall kan man ju passa på att träna, gå ut och käka eller dra en shoppingsväng på stan. Idag hade jag lagt mig i sängen, knarkat nässpray, snutit mig ännu rödare och tvingats titta på typ nån dålig repris av typ "Fråga doktorn". Ni fattar själva. Misär. Jag åkte alltså, efter moget övervägande hem. 

Annars då? En konstig grej som hände idag; Majas lärare ringde mig när jag satt på tåget på väg upp till Stockholm. Hon lät lite stressad och ville bara stämma av hur Maja mådde och vad hon behövde ta igen i svenska och matte, nu när hon varit sjuk ett par dagar. Vi småpratade en stund och kom fram till nåt bra. Precis när vi ska lägga på säger hon; "ha det så bra nu då, puss och kram". Jag blev så paff att jag bara lade på. 

Alltså, vad skulle ni ha svarat om en lågstadielärare avslutade samtalet med en puss och kram? Hon måste varit stressad och för en sekund tänkt att jag var hennes man?! Eller har förkylningen gjort mig lomhörd? Hon kanske sa nåt i stil med "pungråttan har kval"? Mystiken tätnar. 

Nähä: Handla. Snyta mig. Göra matteläxor. Snyta mig. Göra läsläxa. Snyta mig. Vika tvätt. Snyta mig. Fan vilken drömkväll. Firar med två puffar nässpray i vardera borre. Skål på er. 

Valpen har somnat i berget av osorterade strumpor. Gud vad synd. #ursäkt314 

4 kommentarer:

  1. 😂😂 tycker du ska ta en snack med fru lärarinnan om hur man beter sig mot föräldrar, att det kändes lite väl in My private space... om vi ska börja säga puss och kram till varandra... 😂😂

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag sitter här hemma och asgarvar för mig själv 😂😂😂! Stina, du skriver så slående bra och prickar rätt in i min typ av humor. Det gör du ofta!! Hälsningar från en trogen efc-kund (inte just nu pga opererad fot, men snart är jag fit for fight!)/ Eva (sambo m Johan, han med bältros vettu) 😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt att du läser min blogg Eva, vad glad jag blir!! Krya på foten så ses vi på gymmet snart igen!! Kram på dig😍

      Radera