Powered By Blogger

fredag 2 januari 2015

Skräp och ägg

Jag hade en ursprunglig plan som innebar jobb idag. Jag tog dock mitt förnuft till fånga och tog en semesterdag istället. Det är ju liksom lite sista chansen för jullov, och då gäller det att krama ur dom sista dropparna. 

Så, istället för att sitta parkerad framför en dator med en kopp blaskigt automatkaffe klockan 07.30 kunde jag ligga kvar under täcket och prata om livet med en klok fyraåring. Väldigt värdefullt. Och väldigt utmanande. "Mamma, men huuuuuur kom jag in i din mage egentligen"? Pedagogiska snacket om "pappa-frön" och ägg gick sådär. Barnet i fråga "vadå ägg med kaviar alltså". Jag tror att vi sparar det där några år. 


Efter långfrukost och Karlsson på taket inleddes projekt röja källare. Och första lasset har precis körts iväg till tippen, med härligt bistånd av mina kära päron. Seriöst, hur mycket skräp kan man samla på sig egentligen? Alldeles för mycket är det enkla svaret på den retoriska frågan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar