Powered By Blogger

söndag 18 januari 2015

Bambi på hal is

Startade upp dagen genom att riva av ett riktigt köttigt tabata-pass för ett gäng trevliga människor. Dom trevliga människorna transformerades under denna timme till väldigt trötta människor, precis enligt plan. Jag älskar känslan när alla travar iväg från gymet med dyngsura träningskläder och nöjda miner -så även instruktören. 

Hem, fixa matsäck och packa ihop skridskor och barn för en utflykt till is-ovalen. Det var första gången kidsen åkte grillor och det var inte helt olikt Bambi. Inte alls faktiskt. Men dom var tappra dom små liven. När Maja drog omkull för 32:a gången väste hon, aningen frustrerad, fram "isen är ju för hal för att åka skridskor på, fattar dom inte det". 

Barnens käre far, som hade min brorsas skrillor i storlek 46,5, var ungefär lika nöjd med aktiviteten. Det där med fem nummer för stora pjäser ger kanske inte optimala förutsättningar för att leverera trippel salto. Jag hörde visst gnäll av typen "fan, så här ont i fötterna har jag inte haft sedan jag gick i femman och hade friluftsdag". Nä, nu ska vi köpa egen utrustning i rätt storlek och glida fram på ovalen som Tonia Harding. Dubbel axel inom en vecka -lätt. 

Annars då? Städa huset, fixa tvätt, käka rådjursfilé, hämta ett gäng matlådor hos min kära mor och far (TACK!), planera kalas, para strumpor och somna i soffan till ännu en halvrisig Beckfilm. Bra söndag. Nu laddar vi om för ny vecka. Hit me! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar