Powered By Blogger

onsdag 28 januari 2015

Berry

Dagens hyllning: Något som förgyller mina svintrötta vardagsmorgnar är blåbär. Varje  morgon får dessa små rackare umgås med turkisk yoghurt och utgöra grund i den livsnödvändiga frullen. Utan frukost blir jag liksom "häxan surtant" i kvadrat. Dessa bär är för övrigt plockade i ljum sensommarvärme ute på landet, i ett liv där snöslask, förkylningsvirus och goretex-overaller inte existerande. Och när bären landar i min mun så kastas jag tillbaka till denna ljuvliga årstid. 
Hiss och hyllning för blåbär! Extra hiss för Finspångs-bären. Och super-hiss på sommarkvällar. 



Dagens saknad: Idag längtar jag halvt ihjäl mig efter mina kära päron som lite spontant drog utomlands i fredags. Dom är helt klart värda det fantastiska livet som pensionärer dom lever, och jag unnar dom varje soltimme som går att uppbringa. Men idag saknar jag dom. Mycket. 


Det ser inte ut att gå nån nöd på mamsen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar