Powered By Blogger

måndag 14 juli 2014

Trädgårdsfys

Kan inte du komma till gymet så får gymet komma till dig -som det gamla indianordspråket lyder. 

Jag blev gräsänka med två kids ikväll men ville ändå träna. Sagt och gjort. Jag googlade fram ett bra PT-pass med övningar för ben/rumpa, som dessutom bara krävde en 5kilos viktplatta, slängde på mig lite sunkiga träningskläder, satte barnen framför "My little pony" och körde.  

Förutom klassiska benövningar som utfall och knäböj körde jag även grodhopp, split-squat-walk (googla), utfallsgång med viktplatta över huvudet och utfallsgång baklänges (sjukt jobbigt!) Totalt åtta övningar som kördes tre gånger 60 sekunder. Jag avslutade med ett gäng armhävningar, burpees och lite mage. Jag var klippt slut på ca 40 minuter, och det var bara att ramla in i duschen på skakiga ben. 

Ett perfekt pass att köra såhär på semestern, eftersom det funkar att köra med enbart egen kroppsvikt, och således går att utföra på vilken semesterdestination du än befinner dig. Glömt skorna hemma? Ingen ursäkt, jag körde hela passet barfota idag -det gick lysande. 

Det enda minuset med ett sånt här passupplägg kan vara känsliga grannar. Vår granne Birger, tittade med grymt skeptiskt blick på mig när jag frustade runt och gjorde grodhopp i kvällssolen. Jag misstänker att hans tankar gick åt hållet "Hur vore det om du beskar äppelträden eller gödslade rhododendronbusken istället för att hoppa omkring och leka groda?". Rimligt. På sitt sätt. Men att gödsla en rhododendron ger mig knappast en fast rumpa. Sorry Birger. 


6 kommentarer:

  1. Haha.. Birger kollade säkert bara in din fasta rumpa 😆

    SvaraRadera
  2. Birger gillar BARA blommor och välansade gräsmattor Carro:-)

    SvaraRadera
  3. nja...när Carin tryckte på publicera så FUNKADE det
    tre timmar senare gör jag ett försök i min ensamhet
    och tror du inte något rymdmonster slök hela härligheten!!!!
    NU ytterligare en timme senare slog det mig...
    Carin använde gamla hederliga datan ...uttjänt..funkar bara med sladden i ständigt
    och jag använder ju paddan...den där nymodigheten som Petter tyckte jag måste ha..
    så NU jädrans trycker jag på publicera för 57 gången.....

    SvaraRadera