Powered By Blogger

söndag 20 juli 2014

Roadtrip och svett

Öland fortsätter att leverera -snacka om stabilt högtryck. Jag drömde att jag blivit inlåst i ett solarium och vaknade klippt genomsvettig. Det var minst 43 grader varmt i husvagnen, väldigt mycket solariekänsla faktiskt. 

Vi har gjort en roadtrip med mina föräldrar även idag. Vi startade upp med finfika i mysiga Gårdby och cruisade sedan upp till Borgholm där vi käkade lunch, åt Ölands-glass och shoppade klänningar åt barnen. Mysigt. Och gott. Tack för sällskapet världens bästa mamma och pappa! 

Det blir ju onekligen mycket mat och fika på semestern och jag beslutade mig därför att en löptur i kvällssolen kunde vara skönt. Dels för att skaka ner maten, men även för att få lite egentid (som det så fint heter). Jag hittade ett bra spår i nån närbelägen skogsdunge, dock endast 1800 meter långt. Perfekt för intervaller med andra ord. Första varvet gick riktigt bra, men det var inte mycket kräm under skolsulorna dom efterföljande varven. Sweet Lord så jobbigt. Och skönt. Och svettigt. Intervaller -FTW! 

Och sist men inte minst -dagens solnedgång vid kvällsdoppet. No filter. Så himla vackert ändå! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar