Powered By Blogger

söndag 13 juli 2014

Gymdate och nya outfits

Vi har inlett dagen med gymdate tillsammans med Carro och Marie plus kids och män. 

Barnen placerades framför tecknad film medan vi andra körde cirkelträning i crossfitsalen. Hård träning. Min käre sambo styrde upp passet, pushade, peppade och plågade oss. Man gillar honom inte överdrivet mycket det sista varvet utan tänker mest "träna själv istället för att stå där och bossa, och för övrigt kan du ju glömma att jag kommer vara trevlig mot dig mer idag". 

Men när passet är över, svetten rinner, endorfinerna pumpar runt i systemet och musklerna skakar av trötthet, då är man rätt nöjd och överväger att kanske bli trevlig mot slavdrivaren framåt eftermiddagen. Eventuellt. 

Jag var grymt imponerad av dagens träningspolare, det gjordes chins och hoppades boxjumps som dom inte gjort annat. Grymt starkt gäng helt enkelt! Repris på detta upplägg snart. 

Barnens farfar kom förbi på sin väg hem från Köpenhamn och lämnade av nyinköpta kläder åt barnen. Skor, världens sötaste jeansshorts, tröjor, diadem och jeansskjortor. Hans kommentar: "jag gick in på H&M och där kostar ju kläderna absolut ingenting. Nästa gratis. Jag tror inte jag har varit inne där på 30 år". Äh. Vi har alla olika shoppingvanor... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar