Powered By Blogger

tisdag 22 juli 2014

Harar och annat kött

Jag tog mig i den berömda kragen, grävde fram löparstassen, lämnade kottarna hos morfar och begav mig till Åbysäcken. En knapp mil i rätt hyfsat tempo revs av. 

Jag hade en hare, på dryga 50 kilo, med väldigt långa ben att ta rygg på första 4 kilometrarna, och det drog upp farten. Note to self: jag väger inte 50 kilo och är inte 23 år längre. Det är okej när harar av den kalibern försvinner i horisonten. 

Och nej, jag har inte amputerat ett ben under semestern, det är bara min äldsta dotter som vägrar ta kort på sin mamma om hon inte gör några konster -typ hjular, gör svandyk, härmar valfri Disneyfigur eller står på ett ben. "Var inte så spänd mamma, slappna av". Just det. 

Grillen är tänd och jag har en hunger som är avgrundsdjup. Kött. Mycket kött. Och bearnaise. Och kanske nån grönsak. Kanske. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar