Powered By Blogger

måndag 7 juli 2014

Att fylla år

36 år idag alltså. Närmare 40 än 30. Kanske någonstans mitt i livet. Hur tusan gick det till? 

Födelsedagar var förstås fyllda av förväntan och spänning när jag var liten, men ju äldre jag blir desto mer avtar lusten att fylla år. Men firas ska det ju förstås. På ett eller annat sätt. 

Att fylla år den 7 juli, mitt i semestertider, har gjort att jag har firat många födelsedagar borta. Jag har fyllt år i ett stekhett Miami, på Kebenekaises topp, på semesteranläggningar i Holland och Tyskland, under regnperioden i Thailand, oräkneliga gånger hos min farmor på Bornholm, på en fantastisk strand i Australien och på en klippa på Åland. Bland annat. 

Idag har jag dock vaknat upp i min egen säng och blivit firad med skönsång, frukost och paket. Mina pärlor leverade färgglada stenbumlingar, hemmagjorda födelsedagskort och teckningar. Av min stora pärla fick jag en ny I-phone i guld och vitt (posh värre) och svinsnygga träningskläder. 

Nu drar vi ut till landet för att styra upp födelsedagsfika och födelsedagsmiddag för dom närmaste. Jordgubbstårta förstås och nåt hängmörat från Britta och Lennarts till grillen ikväll. 

36 år som sagt. Jag känner stor ödmjukhet inför livet -jag har oerhört fina vänner, en familj som alltid ställer upp, fantastiska barn, ett jobb där jag utvecklas och trivs och en kropp som funkar hyfsat. Så tacksam över allt detta. 

Mot 40 med stormsteg. The only way is up! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar