Powered By Blogger

tisdag 8 maj 2012

Tandläkaren och finlunch

Idag var det alltså dags för Majas första tandläkarbesök. Hon värmde upp i bilen på vägen dit genom att, med lätt hysterisk röst, skrika "jag vill inte åka till tandläkaren" typ 200 gånger..

Väl där var det med darrande underläpp och tårar i ögonen hon kröp upp i tandläkarstolen. Undersökningen gick dock jätte bra. Tjugo fina friska mjölktänder får plats i den där lilla munnen.

Det var en hyfsat stolt tjej som tog emot mjukiskaninen "Långöra" som är folktandvårdens present efter första besöket. När jag var liten fick man max ett bokmärke eller en pytteliten plastgiraff.. Times are changing!

Jag har även haft glädjen att äta lunch med mina fina vänner Sofia och Maria, AKA "Blondy och Darky" idag. Sofia är gravid i vecka 25 och har världens finaste mage och Maria fick lilla Oskar för fem veckor sen. Hur sugen blir man inte på bebis i det sällskapet? Oskar var så gosig, kunde inte lukta mig mätt på honom.

Det blev en hel del snack om barn, förlossningar och graviditeter, jag älskar verkligen att få höra förlossningsberättelser! Gärna smaskiga detaljer om lustgas som inte funkar, konstiga barnmorskor och krystvärkar. För någon som inte fött barn är det antagligen lika tråkigt som att lyssna på "Nyheter på serbokratiska", men jag och mitt lunchsällskap älskar det:-)

Nu ska jag ladda för morgondagens utmaning, då ska Maja till frisören. Hög tid att få ordning på den hemklippta kalufsen. Wish me luck!

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Riktigt härligt att ses!! Älskar våra snack...hihi. Hoppas vi snart får till det igen. Puss å Kram Sofia

    SvaraRadera