Powered By Blogger

tisdag 8 maj 2012

Roomsevice

Skapligt trött i ögat idag. Det kan bero på att mina två små barn har haft vissa specifika önskemål under natten, och jag har sprungit som en liten iller mellan våra sovrum.

"Täcke", "napp" och "vatten" är de mest vanligt förekommande önskemålen på nattkröken, men klockan 02.15 lade Moa även in ett önskemål om att jag skulle fixa dit morfar för att lägga pussel och vid 04-hugget ville Maja ha bubbelvatten och ett skalat äpple i klyftor, men det lyckades jag avstyra. Hon fick flytta in i vår säng istället, så jag slapp springa mer..

I vanliga fall är det oftast Patric som är nattbetjänt, och jag som sover som en stock, men den stackarn är helt däckad och halvt lomhörd av sin spräckta trumhinna och sov sig igenom kaoset inatt. Det var han värd, han har några upp på mig, så att säga:-)

Nu är det dags att börja pimpla kaffe! Koffeinnivån är alldeles för låg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar