Powered By Blogger

fredag 27 februari 2015

Inte helt enligt plan

Några konstigheter och otippade happenings från denna vecka: 

1. Att stöta på ett uppstoppat vildsvin utanför hissen på jobbet. Jag gick med blicken i telefonen och höll ju på att få en kraftig hjärtinfarkt när jag kollade upp och möttes av denna varelses döda blick och oborstade mustasch. Otippat. Väldigt otippat. Dessutom extra otippat att han åker runt på en vagn. Vem drar runt på denna best och varför? 


2. Att få ett sms från en vän där det står typ "jag har hittat dig på Youtube". Lite nervöst innan jag kunde försäkra mig om att det var i ett seriöst sammanhang jag hamnade där. Väldigt seriöst. 


3. Det bjöds på semmel-längd på jobbet. Semlor står inte överst på min fikabrödslista, utan hamnar nånstans runt plats 85 -precis före Finska pinnar och mazariner. Denna längd var dock sjukt god! Har jag fått vuxna smaklökar? Kommer jag helt plötsligt att börja uppskatta Bridgeblandning och bröstkarameller? Hemska tanke. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar