Powered By Blogger

tisdag 10 februari 2015

Inga läxor???

"Mamma, varför får man inga läxor när man går på förskolan? Jag vill ju faktiskt lära mig saker". Jo, jo. Vi får se hur det låter om några år när det lilla livet sitter och svettas över multiplikationstabellen och Sveriges kungalängd... Så länge ger den "stränga mamma-fröken" henne läxor och hon ligger nöjt på källargolvet och plitar små ö:n på rad medan den lite mer livsnjutande lillasystern tar ett skumbad. 

Jobba och lära mig saker har iallafall jag fått göra idag. Världens bästa mormor och morfar hämtade kids och utfodrade dessa och jag kunde agera hårt yrkesarbetande kvinna fram till 18.30. Hann bocka av en hel del. Gött. 

Nu ska det läggas barn och packas inför jobbresa till Stockholm. En hyfsat odinär och ganska trevlig tisdag i februari. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar