Powered By Blogger

torsdag 5 februari 2015

Inget ordinärt sms

Nedanstående sms-konversation är troligtvis en av de mest udda jag haft med min sambo. 

Kokain i ögat känns för övrigt också rätt udda, men tydligen måste man behandla ögat med det när pupillen har "vuxit fast" i linsen. Ögonproblemen som följer med en reumatisk sjukdom skulle man nog kunna leva utan... Min käre sambo är dock utsläppt från sjukhuset nu och vill beskåda Norra Europas största pupill är det bara att komma förbi Skogsgatan 18.


I övrigt en fantastiskt trevlig torsdagsmiddag med familjen Engelbreksson. Mannen med pupillen styrde upp hjort och vildsvin och jag fick till en rätt hyfsad äppelpaj. Mätt och belåten. Och tacksam över att ha fin-fina  vänner. 

2 kommentarer:

  1. kokain you say?! Vården har förändrats sen sist jag var dit och fick rådet att ta ett par alvedon och sluta schåpa mig.
    Eller så var det för jag inte hade irit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha Yllet! Jag tror fortfarande att Alvedon är huvudspåret inom svensk sjukvård!

      Radera