Powered By Blogger

måndag 16 februari 2015

Bästa måndagsgiget

Måndagar=instruera bodypump. Klockan 18.00 står jag redo på gymet. Förstås i grundposition och med en lagom tung  skivstång i händerna. 

Idag stod jag även redo i ett lite för tajt linne. Ni känner säkert igen känslan. Inte tajt som i "snyggt och välsittande tajt". Mer tajt som i "min sambo råkade tvätta linnet i 90 grader och toppade med en två timmars torktumling och nu skulle det passa bättre på en 12-åring". Den typen av tajt.  Men om man åker direkt från jobbet till gymet är det bara att gilla läget och ta på sig det man har. Även om det innebär att visa lite navel, sånt är livet. 

Med tre grymma kollegor och en av mina äldsta barndomsvänner i skaran av grymma deltagare kunde det ju inte bli annat än en bra timme. Och bortsett från en för tajt överdel och en liten koreografi-miss i bröstlåten var det riktigt bra. Och jobbigt. Och onekligen ett utomordentligt bra sätt att spendera en måndagkväll. Denna nya vana gillas starkt! 

Min käre sambo är för övrigt och styckar en älg. I småbitar. Vi har onekligen lite olika definition på vad som är ett bra måndagsnöje. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar