Powered By Blogger

måndag 2 februari 2015

Blodig last

En helt vanlig måndagskonversation med min käre sambo igår: "Hej darling, jag är på väg till Falerum för att hämta hem älgen vi sköt i helgen". Jag undrar lite försynt vart han ska göra av detta djur, om han har hyrt en släpkärra eller liknande. 

"Inga problem, jag stuvar in den i bagaget". Jag svarar lite lätt upprört att "du vet väl om att du har hyrbil den här veckan, eftersom den andra är på verkstan". Jag känner att jag liksom inte riktigt vet hur Avis ställer sig till blodiga älgar i kofferten. Min käre sambo som oftare ser möjligheter än problem kontrar med "inga problem, jag plastar in honom ordentligt, så det kommer inte bli så slabbigt". 

Känns stabilt på nåt vis. Vad fan väger en älg liksom? 300 kilo? Hur ska man pressa in den i bagaget på en hyfsat ordinär Volvo? Men enligt utsago befinner sig nu djuret i en frys nära mig. Fråga inte mig hur det gick till... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar