Powered By Blogger

lördag 14 februari 2015

En kärleksfull dag

Alla hjärtans dag. Ytterst ett kommersiellt jippo där näringsidkarna gnuggar händerna över att försäljningen av röda rosor och geléhjärtan skjuter i höjden. Men även en dag med möjlighet att sprida lite extra kärlek omkring sig. Inte nödvändigtvis med sockerstinna geléhjärtan, en extra kram eller ett gölligt sms kan ju räcka. Detta kan man ju förvisso styra upp även en tisdag i oktober eller en random torsdag i maj, men ni fattar grejen. Kärleken lyfts fram och hyllas lite extra den 14 februari. 

Har jag då mötts av kärlek idag? Oh yes. 

1. Jag slog upp Corren imorse och möttes av en kärlekshälsning till mig och kottarna från min käre sambo. Den grejen såg jag verkligen inte komma, vilket gjorde det ännu mera värt. Tack löve!  


2. Ovanstående sambo åkte även till Ronaldos i ottan och köpte nybakta kardemummabullar och surdegsbröd, så att jag fick en stadig frukost serverad innan jag drog iväg och instruerade två pass. Kärleksfullt värre! 


3. Mamma och pappa tyckte att jag och ovan nämnda sambo behövde vuxentid och har knotten på övernattnings-date ikväll. Vi laddar för middag på stan och fet sovmorgon imorgon. Oerhört omtänksamma päron!  Och barnen är oerhört lyckliga över att få sova hos mormor och morfar -win win situation. 

Krama någon lite extra hårt idag. Ring till din syssling i Sveg och säg att du gillar henne. Beröm busschauffören för hans välansade skägg. Skicka ett sms till en bortglömd vän och berätta att er vänskap är värdefull. Lägg en extra tjuga i tiggarens pappersmugg. Pussa dina barn en extra gång. Och för Guds skull, berätta för de människor du älskar -att du gör det! Sprid kärlek! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar