Powered By Blogger

lördag 7 februari 2015

Alternativ-tv

Våga vägra mello. Vi såg två låtar av detta spektakel (någon medelålders herre som var barfota och brölade på om sin pappa samt tre "dockor" som enligt uppgift hette Holly, Molly och Dolly -väldigt hög nivå). 67 helger framåt kan man ju ta del av denna cirkus, innan det är dags för tredje, fjärde och femte chansen. Typ. Nä gud bevars. Möjligen kan jag sträcka mig till att se finalen, men jag lovar inget. 

Vi kollade på dansk film istället. Sjukt bra sådan. "Kvinnan i rummet" -en filmatisering av Jussi Adler-Olsens bok. Galet spännande, sjukt snyggt filmad och Fares Fares, som spelar en av huvudrollerna, är briljant. Rekommenderas! Starkt. 


2 kommentarer:

  1. Vågar jag se den filmen? Boken var ju hemsk... Tryckkammaren gav mig rysningar!

    SvaraRadera
  2. Den är galet läskig!!! Men jädrigt bra!

    SvaraRadera