Powered By Blogger

söndag 15 februari 2015

Bra krubb

Barnfri kväll och middag på etablissemang för oss vuxna. Vi begav oss till Brasseri Britto, som leverade såväl ybermysig miljö som riktigt bra käk. Det var levande ljus, röda rosor, serviceminded personal och allmänt trivsamt. Jag har inte ätit middag på Britto på typ 20 år och hade inte världens högsta förväntningar, men dom leverade klass och kvalité!  

Jag slevade i mig en utsökt jordärtskockssoppa till förrätt, väldigt gräddig och fin, och torskrygg med skirat smör och pepparrot till huvudrätt. Mycket skirat smör. Så. Himla. Gott. 

Min käre sambo, som inte är den mest lättflirtade restauranggästen, gav sin kalvfile och förrätts-tartar riktigt högt betyg. Överraskade bra helt enkelt. Och även sällskapet scoorar förstås högt på skalan. 

Vi har startat upp dagen med sovmorgon, en kopp kaffe och "På spåret" i sängen. Svårslaget. Det får gärna vara helg några dagar till. Jag skulle faktiskt inte opponera mig ett dugg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar