Powered By Blogger

lördag 6 maj 2017

Tungt

Alltså, jag hyllar ju ofta träningen. Skriver om endorfiner som simmar runt i systemet, svett som droppar och mjölksyra som sprutar -och jag gör det nästan alltid i positiva ordalag. För hey, jag älskar faktiskt träning. Oftast. 

Men, så kommer dom där passen när man inte njuter fullt så mycket. När någon  har hällt betong i dina Asics, skickat konditionen på semester och styrkan på studiedag och det är bara tungt och slitsamt. Inte ett dugg skönt, härligt och spänstigt. 

Dagens löprunda var just så. Jag fick slita för varenda meter. Hittade inget flyt alls. Benen var tunga, behån för liten, tajtsen för tajta och andningen ansträngd från första till sista kilometern. 

Men 55 minuter löpning blev det. Även om jag fick kämpa för det. Och efteråt kändes det, som vanligt, skönt. Dom där passen ska ju också göras. 

Men seriöst? Poddar? Är inte det ett överskattat fenomen. Jag har verkligen försökt hitta någon pod-cast som jag pallar lyssna på i mer än fem minuter, men det är helt omöjligt. Har jag inte hittat rätt? Eller är podd-grejen inte min kopp the? 

Om ni sitter och ruvar på nåt bra tips; hit me! Jag tänker att det kan vara ett bra sällskap på löprundor och i bilköer, om man nu hittar någon man gillar. 

Nu blir det grillat och bearnaise. Så det så. 

Notera den plågade uppsynen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar