Powered By Blogger

tisdag 16 maj 2017

Norrsken

Efter typ sju timmar på tåg har jag landat i Härnösand. Hej Norrland! 

Checkat in på stadshotellet, som var rejält slitet och sunkigt. Tänk fläckiga heltäckningsmattor och rökdoft i hissen. Enligt receptionisten hade jag dock dragit en vinstlott eftersom jag blivit uppgraderad till en svit. Håll i hatten. 

Svit i Härnösand innebär; fyra clubfåtöljer i fejkskinn, en luggsliten morgonrock och en balkong med vidunderlig utsikt över Länsförsäkringars lokalkontor. Yippi. Känslan av lyx har aldrig varit mer påtaglig. 

För att undvika hotelldöden hoppade jag raskt i träningskläder och drog till det lokala gymmet. Klämde mig in på en spinningklass, som var helt fullsmockad. Det är alltid kul att prova gruppträning på andra gym än sitt eget, för att se hur vi står oss i konkurrensen. 

Det här mina vänner var spinning på norrländskt vis. Instruktören satte sig på cykeln (varför säga hej och välkommen?) och lät meddela ;"jo, vi ska cykla". En kvart senare var det fortfarande den enda instruktionen vi fått. Det var ju ingen risk att passet pratades sönder iallafall. Det var tämligen fåordigt rakt igenom. Annorlunda och inte särskilt medryckande, men jag blev svettig och lagom trött, trots tystnaden. 

Nu ska jag jobba nån timme, tröstäta cocosprickar och tröstdricka cola. Längtar hem! 

Egen balle
Hotelldöden
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar