Powered By Blogger

tisdag 9 maj 2017

Biskop och podd-tips

Vi är inte vidare kyrkliga av oss i vår familj. Tänk dop, konfirmation och bröllop, men inte så mycket mer än så. Barnen sjunger dock sedan nåt år tillbaka i kyrkokör och detta medför förstås en betydligt högre frekvens av kyrkobesök än i normalfallet. 

Och idag var det dags igen. Det var tydligen biskopsvisitation i Johannelunds församling. Och det mina vänner är tydligen stort, insåg jag efter vissa efterforskningar på Google och Wikipedia. Lite som om kungen skulle komma och hälsa på. 

Barnen skulle köra "vårblommeprogrammet" för biskopen och mina avkommor var tussilago respektive blåsippa. Sjukt söta. I programmet ingick även en kaktus och en björn. Ingen klockren koppling till just våren tänker jag, men vem är jag att ha synpunkter på det? Hey, biskopen kanske älskar kaktusar? 

Hursomhelst dog jag sötdöden flera gånger om. Barn i blomsterkragar och med härligt pipiga röster ger mig hopp om framtiden. Och jag måste säga att biskopen gav ett oerhört sympatiskt och varmt intryck. Typ en man jag gärna delat en pizza med. 

Och pizza blev det. Efter giget bjöd kyrkan på pizzafiesta och Johannelunds pizzabagare drog nog in en slant. Sjukt många pizzor.. Otippat val på nåt sätt. Hade gissat på torr landgång eller en vetelängd. Capriccosa och Hawaii kändes nytänkande på nåt vis. Heja svenska kyrkan! 

En helt annan grej; jag har hittat en pod jag älskar! Håll i hatten. Det finns bra poddar alltså?! Slår ett slag för Mia Skäringer och Anna Mannheimers nya pod. Första avsnittet var lite trevande, men när jag lyssnade på avsnitt två låg jag dubbelvikt av skratt. Underbara, ärliga, uppriktiga kvinnor. Hög igenkänningsfaktor. Lyssna och njut. It's an order! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar