Powered By Blogger

söndag 21 maj 2017

Barnfritt

Igår morse åkte båda tjejerna iväg på körläger med övernattning som sagt. Alltså, jag är ju blödigast i kommunen och tycker onekligen att det är lite jobbigt att vinka av dom för en hel helg utan mamma och pappa. 

Jag oroar mig för getingsting (storstruten är allergisk som satan mot detta), att dom ska sätta grillkorv i halsen, trilla ner från våningssängen eller bränna sig på lägerelden. 

Herregud, det här är ju bara början. Körläger med kyrkokör liksom, jag kan ju återkomma den dag dom vill dra till Ibiza på partyresa...Måste putsa bort doften av hönsmamma, annars blir det en tuff resa. 

Tjejerna var hur som helst överlyckliga och verkade inte det minsta oroliga för en helg utan föräldrar. Skönt att dom är trygga små individer. Som Moa sa åt mig "chilla mamma, vi ses ju liksom imorgon". 

Och vad gör man en barnfri helg då? Tja, vi käkade långfrukost, drog ett shoppingvarv på XXL och Stadium, fixade i trädgården (gräsmattan var ett sorgligt kapitel), tog en långpromenad med hundarna, körde ett stenhårt pass på gymmet och avslutade med att äta färska räkor, grilla en stor bit lax och dela en flaska champagne. Typiskt bra dag! 

Startat upp denna dag med sovmorgon till 09.00 och nu blir det frukost på altanen. Klockan 14.00 ska kidsen hämtas. Även om det är gött med egentid så ser jag fram emot att samla flocken igen! 

Vart tog vår bebis vägen?

Roddmaskins-race, gör en inte pigg
Mums 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar