Powered By Blogger

söndag 4 september 2016

Tränings-bakis

Dagen efter årets firmafest är väl helt klart det vanligaste en fet hang-over; huvudvärk, torr i munnen och hjärtklappning av att röra sig mellan sängen och soffan. Ja, ni vet säkert hur det kan vara. Been there, done that. 

Dagen efter firmafest med träningsnördar är symptomen helt annorlunda; benen känns som stockar, träningsvärken i rumpan är brutal och armarna vill jag helst inte lyfta över huvudet. Jag känner mig lite överkörd, men lever fortfarande på endorfinruset från igår. Och på dagens hundpromenad fick jag även inviga lurarna vi fick som gåva igår. Jag känner mig alltid lite fjortis med stora lurar, men ljudet var överraskade bra, och då står jag ut med att leka tonnis.  

Annars då? Fått äran att delta vid Lo:s första simlektion. Babysim på förmiddagen idag och en sötchock utan dess like. Mini-kusin Lo var förstås både sötast och bäst på att ta instruktioner från simfröken. Fem månader och redan värsta stjärnan:-)

Städat ett hus. Grillat ett rådjur till lunch. Letat efter en matteläxa. Tömt poolen (nu är sommaren officiellt slut). Och så måste jag visst åka och instruera ett pass bodypump innan jag får landa i soffan. Wish me luck -jag ska bada i liniment och maska lite i utfallslåten så löser jag det nog. Ont ska med ont fördrivas, ni vet! 

Nya muffar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar