Powered By Blogger

tisdag 6 september 2016

Sick

Oh happy days. 

Dagen inleddes med febersläng nummer tre på två veckor. Seriöst. Orka. 

Nu var det Majas tur att däcka och dagen fick styras om. Istället för möten i Norrköping blev det VOB på hemmaplan. Barnet i fråga skötte sig exemplariskt, låg nedbäddad under en filt i soffan och plöjde Disneyfilm och plommon medan jag styrde upp PowerPoint-presentationer, förberedde möten, pratade i telefon och mailade så tummen glödde. Jag jobbar onekligen bra under press. Piskan på ryggen och borra ner huvudet och bara köra. Och förstås titta upp ibland för att hämta en isglass eller fluffa kudde åt sjuklingen. 

I övrigt så har dagen inneburit en borttappad förlovningsring. IGEN. Tredje gången den försvinner. Idag måste den ha glidit av under hundpromenaden med ryssen. Så störigt. Sist jag tappade bort förlovningsringen hittade jag ju den i kylskåpet två veckor senare, nu känns oddsen sämre. Note to self; köp mindre ring. Alternativt skaffa fetare ringfinger. 

Jag har även hunnit ha en GRIT-date med Elin och körde slut på kroppen på 30 min. Love it! 

Nu cola. Sen sova. Imorgon är en annan dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar