Powered By Blogger

onsdag 14 september 2016

Skärgårdsvistelse

Hemma igen efter två dagar i Stockholms skärgård. Avdelningsdagar på Djurönäset har stått på agendan. Djurönäset som för övrigt är en galet vacker plats väl värd ett besök. Och att vädret har varit helt perfekt gjorde inte upplevelsen sämre. Att sitta utomhus och käka mat och fika, med havet snett över axeln och solen i ögonen, gillas skarpt! 

Utöver jobb, grupparbeten, föreläsningar och redovisningar maxade jag konferensvistelsen och hann bland annat med att bada i havet (11 grader kallt, så det blev ju en snabb operation), träna två pass i det minimala gymmet, hänga i spa:t (nordisk bastu, vattenfall och upplevelsedusch hanns med) och förstås hänga med mina ybertrevliga kollegor. Så himla bra folk. 

Och som alltid på konferenser har vi förstås ätit. Stora mängder och hela tiden. Torskrygg, kardemummabullar, Cesarsallad och créme brule har glidit genom matsmältningssystemet och smaklökarna har jublat. 

Nu byter jag spa och torskrygg mot snabbmakaroner och dammsugning. Allt har sin tjusning.. 

Troligtvis årets sista döpp med mina schnygga kollegor.
Min morgonutsikt

Hotellgymmet 06.00. Fick röja själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar