Powered By Blogger

fredag 30 september 2016

Back to school

Idag har jag fått gå i första klass. Åtminstone i några timmar. Shit vad kul det var! Jag har bland annat;
•Jobbat med bokstaven "U", både versalen och gemenen.
• Lärt mig kommutativa lagen (ähhhhh, är jag verkligen i klass 1A?)
• Hängt i räck och ätit äpple på 10-rasten. 
• Lärt mig hur Islands och Australiens flagga ser ut. 

Summan av kardemumman, hatten av för alla ungar i klass 1A på Ånestadsskolan. Gudars vilket kunskapstörstande och skönt gäng. Så himla grymma! 

Men dessutom, hatten av för pedagogerna i denna klass. Jag är djupt imponerad av deras engagemang, pedagogik och stora hjärta. Det märktes verkligen att dom genuint gillar sitt jobb och att dom är stolta över att få lära dessa sjuåringar att skriva snygga "U:n" och subtrahera 8-3. 

Jag är riktigt nöjd över att tog ett gäng av mina flextimmar för att få följa kidsen i deras vardag. Det ska definitivt göras igen. Och det gäller att passa på så länge barnen tycker morsan är en hyfsat cool katt. Den tiden lär ju vara förbi om ett par år...

Världens bästa ettakluddare




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar