Powered By Blogger

onsdag 28 september 2016

Årets första höstdag

Onsdag. Och höst. Vaknade till spöregn. Jag hade nästan glömt hur det låter när regnet piskar mot fönstret. Hur har denna onsdag varit annars då? Tackar som frågar! 

• En nyopererad hund med brott på tåbenet. Hon är deppig. Först trosor, sen en gigantisk lampskärm på huvudet. Herregud så ovärdigt en rysk kämpe. 

• Lunchträning med Loppan och syrran. Idag körde jag mina thrusters med 8 kilo bebis istället för med kettlebell. Stor risk att få en bröstmjölks-kräka i fejset, men det är risker jag gärna tar. Den där gullungen äger mig.

• Jobba. Prata med advokater, planera konferenser, göra en kommunikationsplan och boka hotell i metropolen Trollhättan. Vart ligger det liksom? 

• Kvällspaddla med min sister-in-law. Att glida fram på spegelblankt vatten, med höstkrispig luft som gör näsan kall och lungorna glada, är en fröjd; för själen, ögat och kroppen. Världens bästa hobby. Rakt av. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar