Powered By Blogger

onsdag 30 november 2016

En sån dag

En sån där dag när det mesta har gått fel. Och det har skavt, krånglat och varit allmänt motigt. 

•Först och värst; En hund som blev akut sjuk och fick köras i ilfart till veterinären. Hon mår bättre, men får inte åka hem, utan är kvar i Valla. Stackars lilla jycken. 

•Jobbmöten som tog vändningar åt håll jag inte kalkylerat med. Och som innebär merjobb och omtänk.

•Ett barn som gråter och har fet ångest över vaccinationen som ska göras hos skolsköterskan imorgon. Jag peppar och tröstar. 

•En huvudvärk som vägrar släppa. Trots tung medicinering.

• Och en tung filt av "dålig mamma" över axlarna, då jag insåg att jag missat köpa julkalendrar åt barnen. Och nu är dom slut överallt. Och imorgon ska första luckan öppnas. Hurray. 

Men när allt är tungt och svart finns det ju som tur är ljuspunkter som lyser upp dagen; En laxlunch på Broadway med fin kollega. Ett pass Bodystep med en annan fin kollega. Och en fin pappa som ställer sig och lagar en makalöst god soppa och ger mig matlådor. Love u all! 

Och for the record; jag lyckades haffa dom två sista chokladkalendrarna på Netto två minuter innan stängning. Och tyngden på axlarna väger helt plötsligt några kilo mindre. 

Fin kollega 

Recept på fantastisk soppa. Extra god när nån annan lagar den åt dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar