Powered By Blogger

tisdag 8 november 2016

Gomorrrrron

Klockan är 06.15 sharp och jag suger i mig dagens första kopp på Linköpings centralstation. 48 spänn för en latte är ju rena rånet, men en onsdag i november måste man pigga upp sig själv med lite finkaffe. Pressbyråns 15 kronors kopp gör ingen människa glad.

Ja, så verkar det som att den där mannen med för mycket brunkräm och världens sämsta kvinnosyn ska bli president i USA ändå. "Grab them by the pussy", känns som ett fräscht uttalande värdigt en blivande president. Men seriöst, vart är världen på väg? Är Trump  mannen vi vill ge extremt mycket makt och inflytande? Jag blir mörkrädd. Och beklämd. 

Ja, ja. Jag drar till Stockholm och river av ett möte och håller tummarna för att valresultaten vänder. Ge mig USAs första kvinnliga president och lite humanism och hjärta i denna hårda värld. Please! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar