Powered By Blogger

lördag 12 november 2016

Dagens hero

Inledde dagen med katt, kaffe och Corren. Fint. Och lördagsmorgnar är bästa tiden på hela veckan. Alltid. 


Efter denna mjukstart hade jag en gameplan som innebar att åka till simhallen med kidsen. Jag hade visst råkat lova det i ett svagt ögonblick och ångrade mig i samma stund som orden kom över mina läppar. Simhallar är ju lite ångest för mig. Trängas med andra människors fotvårtor, urtvättade speedos och hårstrån. Men barnen älskar det, so what to do? 

Lyckan som då uppstår när världens bästa pappa frivilligt erbjuder sig att ta barnen till simhallen så att mamma och jag istället kan ta en date på stan. Herregud, vilken hjälte! Och barnen tycker dessutom att morfar sjukt mycket roligare att hänga med än sin badrädda morsa -så det blev liksom dubbel glädje av detta. Och mamsen och jag fick dricka latte och shoppa i lugn och ro. 

Hem och softa nån timme och vänta in jägaren för att sedan kunna dra till gymmet en snabb sväng. Jag körde GRIT i min ensamhet. Kan låta deppigt, men icke. Däremot var det sjukt jobbigt. 30 minuter med pulsen i taket och blodsmak i munnen. Men känslan efteråt är alltid lika fin. 

Nu James Bond och lakrits. Toppat med ett glas vin. Är det lördag så är det. 
Mer död än levande. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar